Tuesday, January 26, 2021

Appreciate yourself

Petang penuh sarat. Esok insha Allah dari rumah saja. Seharian pagi viva pelajar Master bukan seliaanku. Consultation dengan pelajar pascasiswazah yang semakin hari mereka mula memahami tentang panduan dan tempoh pengajian. Inilah rutinku seharian di samping tugas-tugas hakiki sebagai pendidik. 

Syukur kepada Allah, sahabatku menggambarkan berita gembira bahawa dia sudah submit tesisnya untuk penilaian viva. Allah.. aku sendiri dapat rasakan beban di dada di kepala dan di jiwa sudah meluruh. Aku? Aku? Sabaq sat. Baru nak jupa penyelia lusa dan ada findings terakhir untuk RO terakhir untuk divalidasi dan dipersembahkan kepadanya. Insha Allah aku mula mengayuh laju semangat sahabat sudah pun sampai di titik penghantaran. Sebabnya ini adalag salah satu dari tiga target utamaku tahun ini. Jadi bagiku suku tahun pertama seeloknya dipercepatkam sebelum masuk suku ke dua. Insha Allah. 

Seronok dengar. Bahagia dan gembira tatkala sahabatku ini datang bertandang di bilik kerjaku dan menceritakan saat-saat gembira ini. Allah... setelah berhempas akhirnya dia telah tiba saat itu. Insha Allah aku juga pasti menyusul. Menatap wajahnya aku dapat rasa betapa gembira hatinya.. Alhamdulillah aku juga gembira.. perjuangan perjalanan kami bersama-sama dan bertugas dengan tugasan hakiki dan juga dengan tugasan baru yg kami perolehi pada tahun lepas juga ibarat sama-sama. Aku doakan moga kami smaa-sama dapat viva pada tahun ini insha Allah... 

Ok itu je aku rasa moment penting yg aku nak catatkan dlm my lovely blog ☺️ Alamak terpanjang.. rasa mcm nak tulis pendek jer.. selain tu happy juga berkongsi dgn Keb pasal perangai-perangai pelik eagles haha. Insha Allah aku doakan sahabatku ini cepat2 beroleh jodohnya.. dipertemukan dgn jodoh yang terbaik buatnya. Allahumma aameen.. 

Update tesisku... my win revise chp 5 and 6. Alhamdulillah miaaaah miaaahh miaah...

Ok la.. walau sampai rumah agak meletihkan tapi seronok dan gembira alhamdulillah.

Esok sambung lagi...

Da.....
💕
Fie

No comments:

Softening Brush

 Bismillah. The hectic week has just begun, and I need to slot in my packed time, even 5 minutes, to sharpen my art skill of sketching up an...