Friday, February 20, 2009

Sakura

Pagi tadi saya car pool dengan kak ina. Bukan siapa pun, housemate saya jugak.
Semangat sungguh kami berdua. 7.45am sudah di tempat parking. Kami pergi dengan Iskandar. Ye lah, dia sahaja satu-satunya yang saya ada di bumi BSP ini.

Semasa menyusur ke sekolah, saya berkata kepada kak ina. "Ish macam musim bunga la kak ina". Dia merespon, "apa yang bunga?". Saya membalas, " Tu! Tengok la! Macam kat Jepun, macam bunga sakura..." Dia membalas pula "ya la.... cantik-cantik. Apa kata pza pi naik dok atas pokok tu?" dengan nada tersengih-sengih... "Boleh-boleh...tapi pokok sakura tu lebih kurus dari pza la....mau patah pokok tu" "HAHAHAHA" kami sama-sama ketawa....

Belok sekolah telah pun kami telusuri. "Cewah, awalnya Iskandar hari ni"....

Iskandar Zulkarnain & Sakura Putih 20022009

1 comment:

Anonymous said...

salam..
hehe masa ke ireland baru2 ni..dah nampak sakura mula keluar..tu maksudnya the beginning of spring time!! cheers..saat menanti bunga2 cantik warna warni menghiasi taman2..masyaAllah sgt cantik dan kagum dgn kebesaran ALLAH..dari time winter yg semua pokok kering dan daun gugur, tapi bila tiba spring terus keluar bunga yg colorful dan daun2 yg kehijauan..subhanAllah =)

miss u..and take care..

~hugs and kisses from Nancy, France~

Softening Brush

 Bismillah. The hectic week has just begun, and I need to slot in my packed time, even 5 minutes, to sharpen my art skill of sketching up an...