Saturday, September 29, 2018

Belasungkawa Sahabat


إنَّا ِللهِ وإنَّا إلَيْهِ رَاجِعُوْن وَإِنَّا إليَ رَبِّنِا َلمُنْقَلِبُون
الَلهُمَّ اكْتُبْهُ عِنْدَكَ ِفي اُلمحِسنِينِ وِاجْعَلْ ِكتابَهُ ِفي ِعلّيِّين
وَاْخلُفْهُ في أَهْلِهِ في الغَابِرين
وَلا تحَرِْمْنا أَجْرَهُ وَلاَ تَفْتِنَّا بَعْدَهُ

"Sesungguhnya kami milik Allah dan kepadaNya kami kembali dan kepada Tuhan kami semua akan kembali. Ya Allah! Tulislah almarhumah Nurzahidah Ahmad termasuk dalam golongan orang yang berbuat kebaikan di sisiMu dan jadikanlah tulisannya itu dalam tingkatan yang tinggi serta gantikanlah ahlinya dengan golongan orang pergi dengan ketaatan kepadaMu.

Aku menerima perkhabaran sahabat sepengajian ketika 2000-2003. Terkesan. Sebaya denganku, dijemput Ilahi dengan keadaan yang mudah. Allahuakbar. Teman serumah, sekuliah, sekelas dan merempit (bersama-sama ada motor). Semoga Allah menempatkan almarhumah di kalangan yang terpilih bersama yang soleh dan beriman.

Maaf aku tak paparkan gambar almarhumah, kerana biarlah wajah bersihnya tersemat rapi di ruang hatiku untuk menjadi iktibar akan dekatnya kita untuk kembali kepada Allah. Ya kita pasti akan kembali. Kembali dengan jiwa yang 'mardhiah', inilah cita-cita setiap di antara kita termasuk aku.

Bandar Baru Bangi


No comments:

Softening Brush

 Bismillah. The hectic week has just begun, and I need to slot in my packed time, even 5 minutes, to sharpen my art skill of sketching up an...