Friday, January 25, 2008

Cuti Thaipusam bagi Kuala Lumpur

Selepas diumumkan oleh YAB PM kita, maka Kuala Lumpur dan Putrajaya berjaya mendapat cuti umum. Cuti umum Thaipusam. Hehe..

Disebabkan cuti, maka kepala otak saya mula berfikir apakah agenda best yang perlu dibuat untuk mengisi masa cuti Thaipusam. Nak ke Batu Caves, jem sangat. Sesak. Jalan pun tutup.. Tapi tak nak pun pi ke situ. Selepas melilau-lilau laman web ustaz zahar, saya nampak ada diskusi kewangan Islam di UKM, sempena minggu Ekonomi di Fakulti Ekonomi.

Diskusi Kewangan Islam ini, disampaikan oleh Ustaz Zahar sendiri mengenai kewangan Islam yang mana beliau fokuskan tentang jenis-jenis riba. Diskusi yang bersifat santai-santai sepoi-sepoi bahasa tu memakan masa dua jam. Best. Pendedahan mengenai riba dalam pinjaman kereta, rumah dan lain-lain. Begitu juga dikupas tentang multi level marketing.

Segalanya terkumpul seperti dalam http://zaharuddin.net. Saya juga sempat membeli buku ustaz zahar yang bertajuk "Wang, Anda dan Islam: Halal dan Haram dalam Kewangan dan Perbankan". Harga RM 22.00. Berbaloi. Padat dengan kupasan Kewangan Islam.

Dimaklumkan, pada 3 Febuari 2008, di MPH Midvalley Mega Mall ada pelancaran dan ceramah oleh ustaz zahar, pada 9.00 pagi.

No comments:

Softening Brush

 Bismillah. The hectic week has just begun, and I need to slot in my packed time, even 5 minutes, to sharpen my art skill of sketching up an...