Saturday, February 13, 2010

Desa Santan

Setelah hampir 11 jam, akhirnya tiba di sebuah pekan kecil nun di utara tanah air. Lama sungguh lama. Mendapat tempat duduk dibelakang bas bukanlah sesuatu yang istimewa, ibarat naik bot antara pulau ke pulau. Melambung-lambung. Al-maklumlah bas London...

Hanya rasa syukur ke hadrat Ilahi dapat balik ke native place. Terbaharu di pekan saya, "secret recipe" sudah wujud di sini. Jadi tak perlulah ke Jitra lagi.

Tiba di rumah, mak menanti dengan muka yang sangat ceria... kebetulan tiba serentak dengan adik dan wan. Mak dikucup dan dipeluk. Owh..ayah saya... pagi-pagi lagi sudah ke kebun. Dik yah kata hari ni ayah "half day" sahaja.

Mak sudah sediakan ketupat dan rendang daging. Saya tanya Dik yah, "Sapa yang raya ni????" "hah hah...kita lah.....", selamba dia menjawab. Sememangnya begitulah Mak bila anak-anak balik, menyediakan makanan paling sedap di dunia.

Ucapan untuk dua orang kakak:

Selamat Pengantin Baru kepada;

Kak Shafini dan Kak Dayah

Semoga kalian menjadi isteri solehah abadan abada..

Ketupat & Rendang
1141am
*bersiap untuk ke kenduri

3 comments:

Cik Yayang said...

Wahh naik bas london sorang2 idok ajak pn teman...11 jam, cik pja?? Huhuhu...sungguh menarik 'penggembaraan' kamu ku dgr2...:-)

fiezarmy said...

hehe.. berangan..

kot-kot la one day boleh naik betul2 bas kat kota London...;P boleh upload dlm ni.

Jammed sama kot tu yang lama..

see you...

Anonymous said...

bus dua tengkat...

Softening Brush

 Bismillah. The hectic week has just begun, and I need to slot in my packed time, even 5 minutes, to sharpen my art skill of sketching up an...