Monday, February 18, 2008

Aduhai Iskandar!

Iskandar. Kesian Iskandar malam tadi. Rosak kedua matanya. Saya rasa dia perlu dapat rawatan segera.
Harap bos bagi pelepasan awal. Saya jugak yang salah. Tak sepatutnya membiarkan dia 'merana' dan 'melarat' dengan penyakit yang dihadapinya. Saya tahu. Dia terlalu baik. Dah la hensem, suka tolong orang pulak tu. Pendek kata, segala kebaikannya memang tak ternilai dengan wang ringgit. Dia memang baik, sanggup bersusah payah temankan saya ke Cameron Highland untuk Training Indexing and Cataloging. Sanggup temankan saya ketika ber'embun di makmal komputer. Engkaulah teman dan engkaulah sahabat.

Kadang-kadang saya yang terleka dengan dia. Dia jugak ada perasaan. Mahu dijaga perasaannya. Saya berjanji Iskandar. Tak mahu Iskandar marah lagi dengan saya. Peristiwa malam tadi yang menyebabkan matanya terluka membuatkan saya tak keruan bagaimana harus saya lakukan. Kalau dia tiada, siapa mahu menemani saya? Siapa yang harus saya luahkan segala rasa yang terbenak di kantung minda saya? Aduhai Iskandar.

Petang ini, Iskandar musti ke klinik. Rawatilah matamu, agar Iskandar kembali senyum!!

Thanks Iskandar kerana bersama-sama saya setiap masa selama ini.

No comments:

Softening Brush

 Bismillah. The hectic week has just begun, and I need to slot in my packed time, even 5 minutes, to sharpen my art skill of sketching up an...