Saturday, March 20, 2010

Jom Cari Buku!


Awal pagi minggu ni saya dah mengadap laptop. Sambil menunggu baju-baju siap dibasuh, saya mengadap Dell kesayangan saya ini. Insya Allah hari saya akan ke tempat kegemaran saya setiap tahun iaitu PWTC. Ada apa ya? Nak menjamu mata sambil mencari beberapa buku sekiranya ada.. Tapi, target bulan ini buku untuk dihabis baca tiga buah itu belum habis lagi. Macam mana ni... Harapnya end of March saya berjaya menghabiskan ke tiga-tiga buah buku tersebut.

Secara tidak langsung sedari saya belajar di Kuala Lumpur 2001 sehingga lah tahun ni 2010 memang saya tidak melepaskan peluang berkunjung ke sana. Wah.. boleh dapat anugerah pengunjung setia ni. Inilah membuatkan saya sayang di bumi mencari rezeki ini, kerana rasa cinta dan kaseh sudah tertumpah di bumi ini. Masakan bisa saya lupa kan segala jerit perih kehidupan di sini. Sungguh sukar dilupakan. Saya sayang bumi ini.

Sepanjang saya belajar semasa ijazah dulu, saya ke Pesta Buku sama ada berkumpulan, berduet ataupun berseorangan. Masa tu, saya tinggal di Pantai Dalam, untuk ke PWTC saya perlu naik dua LRT. Ambil bas Putra terus ke Kerinchi kemudian LRT ke Masjid Jamek kemudian tukar Star ke PWTC. Berjalan je ke PWTC. Bila tinggal di Gombak, sama jugalah naik LRT ke Masjid Jamek dan tukar amik Star pulak.Tetapi most of the time yang pergi berseorangan tu ketika belajar di UIA lah. Pernah dua tiga kali berulang alik ke sana. He he.. Saja suka dok melepek membaca di "gudang" buku itu. Contohnya tahun lepas, saya ditugaskan oleh pihak sekolah untuk membuat "selection" buku. Disebabkan jadual yang agak ketat, saya tidak bebas bergerak untuk ke setiap satu-satu gerai, saya bertindak pergi semula ke sana lagi.

Selalunya kalau Book Fair, kita akan dapat tawaran yang agak menarik berbanding dengan hari-hari biasa. Dapat lah diskaun 20% atau 30%. Saya perlu bergergas awal ke sana kerna hari ni hujung minggu, pastinya ramai pengunjung yang mengambil masa yang ada sebelum cuti sekolah berakhir. Ops! Baju perlu disidai dulu ya..

Jom ke Pesta Buku!!

G22
Velvet and Lavender

6 comments:

ummuizz said...

nak ikuttt!!!! hehe..

lady zaini said...

lorrr..patutla akak mimpi akak g bookfair kt pwtc..cari stock buku n majalah masak..

memang ada rupanya..bestnya

Ibah said...

beli buku aperrrr???????? :)

kami pi hari jumaat lepasss..

fiezarmy said...

ummuiz...abis sudah..

ladyzaini,

mimpimu menjadi kenyataan... ;)

ibah,

beli Daun, yang selebihnya buku yg agk akademik ;)

alQasam said...

Nak g juga.

Kak, ada jumpa dgn staf2 cert. deme apa kabar?

fiezarmy said...

alQasam,

da abis la sayang..

ade singgah booth cert. kasti & k.shikin jaga.

dulu ade buat piknik kat janda baik,alumni cert & cert. boss cert ada datang "melawat". :)

thn ni xbuat apa2 program lg. so far contact via phone..:)

sumayyah mcm mana skang? dah deliver ke?

Softening Brush

 Bismillah. The hectic week has just begun, and I need to slot in my packed time, even 5 minutes, to sharpen my art skill of sketching up an...